بحث هذه المدونة الإلكترونية

الاثنين، 21 فبراير 2011

رولا ............. أخرسي

كنت دوما من أشد المعجبين بالسيدة رولا خرسا حتي ظهرت علينا البارحة في برنامجها الحياة و الناس مطالبة بأنتشار فضيلة التسامح و عدم التشفي فيمن أسأوا لنا و مش عارف لية ماقدرتش أخذ كلامها دة بنية حسنة يمكن علشان العبد للة مقروص من الناس ذات النوايا السيئة.... بس كان لازم أفهمها كدة الهانم مرات عبداللطيف المناوي رئيس قطاع الأخبار في التليفزيون المصري و الذي نشرت صور هروبة من مبني التليفزيون علي اليوتيوب .... طبعا نشر فيديو دخول احمد عز و جرانة و العادلي والمغربي السجن أثار حفيظتها و الست تعبت و زعلت علي جوزها و استغلت وضعها كمذيعة علشان تنشر فضيلة " التسامح " و أنة بلاش نتشفي في عزيز قوم ذل " و طبعا ذل تعود علي الناس اللي هو ذلهم مش أنة اتذل لا سمح اللة"
عبد اللطيف المناوي اللي كان بيتكلم عن رجال الثورة علي أنهم شوية العيال السيس اللي واقفين عاملين شغب ، اللي دور قطاع الأخبار لمصلحة الريس و كأنة بيشتغل عندة مش عند الشعب، اللي خاف لحسن الريس يدي اللي في ميدان التحرير بالجزمة و يكسب معركة العار اللي دارت و ضربها في دماغة و قالك يمكن يبقي وزير إعلام و لاحاجة.

أنا لا أتشفي في أحد بس مش عايز الناس تنسي مين عمل أية و مين قال أية علشان ما نلاقيش حد من بتوع التلات ورقات "برجماتية هذا العصر" ناطين علي السلطة.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق